Träning efter program

Jag berättade för ett tag sen att jag har en online PT, PT-Magnus. PT-Magnus gjorde två styrkeprogram åt mig som jag fick runt den 7 maj. Hittills har jag hunnit testa ett halvt av programmen. Jag kan inte direkt påstå att jag är missnöjd med detta, då tanken med träningsprogrammen faktiskt var att det skulle vara komplement till min andra träning och användas när jag har tid för egen styrketräning. Detta är också anledningen till att online PT passar mig bra - jag kan själv fråga när jag vill och få tips när jag vill genom ett enkelt mail. Jag skulle verkligen inte ha tid att gå och besöka en PT fysiskt som mitt schema ser ut i dagsläget...

Förra veckan låg mitt träningsfokus på just styrka. Jag instruerade tre Bodypump pass och körde även halva PT-Magnus första styrkeprogram. Ett afropass, två corepass, ett eget konditonspass med crosstrainer och roddmaskin samt några promenader hanns också med. En bra vecka kändes det som!

Denna vecka ligger fokus på kondition. Det har hittills blivit ett afropass, ett step-up pass, ett Bodycombat pass, ett spinningpass, ett Bodystep pass och imorgon blir det ännu ett Bodystep pass. Styrkan denna vecka blir totalt tre core pass och två Bodypump pass. Även detta en bra vecka, men på ett annat sätt.

Jag hade denna vecka egentligen velat testa styrkeprogram nummer två, men får helt enkelt inte in det i planeringen. Passen går först eftersom det är mitt jobb och anledningen till att jag  väljer att jobba så mycket är ju för att det är så roligt!

"Den lärde" säger att man ska periodisera, köra hårt ibland och mindre hårt ibland. Välja olika fokus olika veckor. Då är det bra att jobbet ibland planerar åt mig! Jag känner också att passen är en bra mix av tufft och mindre tufft - flera passen är olika och på så sätt får kroppen varierad träning, både i form av rörelser och intensitet.

Nästa vecka får vi se hur planen ser ut, än är den inte färdig. En sak är då klar i alla fall - på lördagen bär det av till Göteborg och kvartalsutbildning i Bodypump och Bodystep. Yes! Längtar!

Känner att jag även måste lägga till en rad om kost när vi ändå är igång - kom ihåg att äta! Ät! Ät! Ät! Tränar man mycket måste man fylla på med energi så att man orkar. Själv siktar jag på frukost, lunch, middag samt två-tre mellanmål beroende på hur dagen och träningen ser ut.


Så här glad är jag när jag får instruera!

Hoppas du känner dig lite inspirerad och bara längtar efter nästa pass! Kanske redan i helgen?! Tränar du på Nordic Club så hoppas jag vi ses på lördag kl 11.00 eller på söndag kl 17.20!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback