Träna, träna, träna

Då jag imorse planerade dagens träning hade jag ännu inte kommit på att det skulle bli dubbla corepass (se tidigare inlägg) så planen såg lite annars ut än hur det faktiskt blev. Tanken var att köra Afro 60 min, Core utan boll 30 min och sedan Styrkeprogram nummer 1 som jag har fått av PT-Magnus (har fått två stycken). Då det innehåller övningar för flera muskelgrupper som jag får på coren blev det för mycket med hela programmet, jag valde istället ut delar som kändes vettiga.

Kvällens träning blev då istället afro, core utan boll, styrketräning och tillsist core med boll. Styrkan bestod av knäböj på coreboard (ett djupt knäböj, tryck ifrån och landa på andra sidan), utfall med skivstång, rotation med skivstång och dips. Skönt var det faktiskt! Jag hann med detta mellan mina två corepass och det kändes toppen. Bra att börja lite lugnt tror jag. Nu har jag mailat iväg lite funderingar till PT-Magnus som dök upp under passet.

Tror det blir lite träningsvärk imorgon...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback