Ta mig till havet...

Igår efter jobbet (slutade halv tio) mötte jag upp mina vänner på puben Pipes of Scotland som varje torsdag har musikquiz. Jag missade första frågan, men hoppade in i laget. Det var trevlig stämning på puben, man märkte att det blivit rätt sent på kvällen och att de flesta fått i sig både ett och två glas. Quizet går ut på att trubaduren spelar en låt, som en gäst sjunger texten till. Rolig idé! Ett par minuter efter att jag satt mig pekar trubaduren på vårt bord och bestämmer att en av oss ska gå upp och sjunga...! Mina två vänner ville inte utan puttade fram mig! Hoppsan. Ska jag påpeka igen att jag nog var den ENDA i den lokalen (förutom personalen hoppas jag) som var nykter!? Jag gick upp så klart och fick då veta låten - Ta mig till havet. Hmmm...långa höja toner går inte riktigt ihop med min röst. Men jag körde på, sjöng hela låten med stöd av trubaduren i refrängerna. Riktigt kul faktiskt! Jag älskar väl egentligen karaoke innerst inne, men det underlättar ju när man får välja låt själv! Efter min "fantastiska" sånginsats kryssade vi vidare men när resultatet presenterades var vi inte en av vinnarna, tyvärr. Tycker man borde fått extra poäng för "skönsång"!




Kanske inte riktigt lät så där... om vi ska vara helt ärliga... ;) Men jag kunde texten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback