Rättvist vin

I helgen har jag testat ett rättvisemärkt vin som heter "Fair & Square". Ett extra plus är förpackningen - pappkartong är den gjord av. Den vinexpert som vi hade under Gastronomikursen i våras framhöll att vin i tetrapack inte alls behöver vara sämre än annat vin och "Fair & Square" smakar faktiskt bra! Det känns bättre med pappkartong än glasflaska då jag fått för mig att det är bättre för miljön?



Vinet kommer från La Roija i Argentina och är "torr, ungdomlig, aningen blommig smak med inslag av fläder, honung, mandel och grapefrukt". Gott som sällskapsvin eller till vegorätter och fisk. Testa gärna! Känns bra i själen att köpa rättvisemärkt tycker jag. Priset var också vettigt, 59 kr för en liter.

Är man sugen på att få veta mer om ekologiska och rättvisemärkta viner kan man kolla in denna sida

Kommentarer
Postat av: LottaN

Det låter ju jättebra! Ska lägga in en beställning!=)

2010-05-16 @ 20:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback