Muffinsbak

På eftermiddagen bakade jag muffins på order av mamma, hade för mycket överskottsenergi som behövde göras av med på något vettigt. Grundreceptet var detta men jag gjorde om det lite grann...som alltid när jag bakar! Jag tog 2/3 vetemjöl och 1/3 vetekli, hoppade över apelsinskalet och tillsatte ca 1 dl linfrön. Smeten delade jag sen i två delar, i den enda satte jag kakao och bitar av hackad mintchoklad och i andra delen satte jag blåbär. Resultatet blev alltså Chokladmuffins med morötter och mintchoklad samt Morotsmuffins med blåbär.

Blev en väldigt suddig bild, sorry about that... men goda i alla fall!



Som ni ser så blev hälften lite väl lösa - det borde jag kommit på då frysa blåbär blir rätt vattniga när de tinar, borde haft i mer mjöl. Men gott blev det i alla fall! Speciellt chokladmuffinsen, de är riktigt förförsika med all mintchoklad... De andra är mer som mellanmålsmuffins, fulla med nyttigheter (morot, blåbär, linfrön, vetekli) och det är inte så mycket socker i heller. Perfect!

Kommentarer
Postat av: LottaN

Vill oxå ha nybakta muffins! Men jag har ingen överskottsenergi....

2010-05-14 @ 14:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback