Mot Nordpoolen

Ingen har dött av frisk luft, snarare tvärtom, så jag tog en eftermiddagspromenad för att lufta bacillerna och köpa middagsmat - kycklingsoppa med nudlar blir det. De jag mötte på vägen trodde nog att jag var på väg till Nordpoolen och inte Coop - klädd i tjock halsduk, bandana och handskar. Idag strålar solen och det är +16 grader, resten av Jönköping strosar runt i t-shirt och shorts. Och ja, jag erkänner - väl hemma igen var jag sjöblöt av svett och det berodde inte på ansträngning. Men hellre varm än kall!



I dagens shoppingpåse fanns förutom Kelda Spicy Thai  även en liter jordgubbar för vrakpriset 19.90, golden jumbo russin som är en ny favorit, torkade blåbär och ananas. Även en liten chokladbit slank ner, tröstäta är bra när man är förkyld...eller i alla fall nödvändigt. I boken "Godis åt folket" som jag läser just nu står det om just tröstätande - att kvinnor har mindre av ett ämne i hjärnan (var det seratonin?) och därför är mer benägna att tröstäta, speciellt choklad och sötsaker som vi förknippar med välmående. Så det så! Så är man lite förkyld och trött kan man alltså tolka det som att kroppen vill att jag äter något sött för att må bättre... eller? :) Jordgubbarna sparar jag på till lite senare ikväll - blir årets första! Förhoppningsvis första av många jordgubbar i sommar, kanske åker vi ut till Mockträsk och plockar även i år mamma? I spöregn givetvis ;)



Syster kom med ett tips på en dryck som motar bort förkylningen - blanda en liter vatten med en skivad citron, en bit skivad ingefära och honung. Kan göras varm eller kall, kunde inte bestämma mig så den fick bli ljummen. Smakar gott och känns len i halsen.

Kommentarer
Postat av: LottaN

Självklart ska vi plocka jordgubbar! Men jag avstår gärna regnet!!!=)

2010-06-01 @ 12:12:56
Postat av: LottaN

Självklart ska vi plocka jordgubbar! Men regnet avstår jag gärna!!!=)

2010-06-01 @ 12:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback