Man kan inte alltid lyckas

Idag var det dags för inköp av yoghurt igen. Jag sträckte ut handen för att ta en KRAV-märkt från mejeriet i Hjo (som jag skrev om tidigare) när jag tog en extra titt på priset - 20.90 kr. På hyllan under står Valio sortimentet - 12.90 kr per styck. Hm. Som student är det här svårt att motivera sig att köpa den dyrare yoghurten - ÄVEN om jag vet att den är bättre för miljö, natur och djur. Det skiljer alltså 8 kr / förpackning och det är ju en hel halv förpackning av den billigare yoghurten. Jag hade faktiskt en kupong på KRAV-yoghurten, men inte ens då blev priset i närheten av den billiga yoghurten.

Det blev en Valio tillslut, i en smak som är på tillfälligt besök - persika/papaya. På nätet kan man läsa följande om yoghurten "Valio YO-ghurt är en mager och krämig yoghurt som passar lika bra till frukost som till mellanmål. Valio YO-ghurt har mindre än 0,05 % fett och för lätt tankarna till varma sommardagar i och med att vi fyllt dem med olika frukter och bär" - låter väl smarrigt!? Även om den inte är KRAV-märkt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback