Lunch och omladdning

Efter styrkepasset blev det en god lunch på kyckling, ris och kallsås på mini fraiche och vitlök med morötter till. Passet gick bra och jag kände mig full av energi! Nu är det omladdning som gäller inför kvällens två pass - Bodypump och Afro. Jag brukar normalt absolut inte köra två styrkepass samma dag, men ibland så får man göra undantag - finns det ingen annan som kan hoppa in när en kollega behöver hjälp så gör jag det även om det innebär två pass samma dag, eftersom vi absolut inte vill ställa in pass. Det går alltid att köra med mindre vikter än vanligt och tala om för deltagarna varför jag kör dubbla pass. Så med andra ord - kör styrke några gånger i veckan, men inte flera pass samma dag! Det är även viktigt att tänka på återhämtningen och inte köra styrkepass där du tränar samma muskelgrupper flera dagar efter varandra, utan ha minst en dag emellan.

Kom ihåg att äta ordentligt också, A o O när man tränar. Kanske passar min lunch till middag hemma hos dig idag?! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback