Konditionsträning

I träningsupplägget från PT-Magnus var konditionsdelen den minsta, dels på grund av att jag redan själv har rätt bra koll och tränar det jag vill och kan men dels också för att jag just inte KAN köra obegränsat med kondition i olika varianter. Pga av disken i ryggen är hopp och studs, löpning, allt för mycket promenader med mera helt uteslutet. Jag fick istället  tipset att "fortsätt att cykla och promenera (min vardagsmotion menar han då), fortsätt med de pass du instruerar och gå på de som känns stimulerande." Sedan fick jag beröm för att jag har bra struktur på min konditionsträning och att det är bra att jag tränar allsidigt - eftersom  jag ändå inte behöver träna grenspecifikt (som om man tränar till ett lopp exempelvis).

Med detta i bakhuvudet blev det därför ett intensivpass på crosstrainern igår. Denna vecka falerar min struktur totalt då det inte är min vecka att köra onsdagsspinning (vi delar varanann vecka) och dessutom går Bodysteppasset bort på torsdag då det är röd dag. Får se om jag hinner med någon konditionsträning i helgen, Ricard kommer ju ner så jag tänker inte spendera allt för mycket tid på gymmet... ;)



Igår tränade jag till Katy Perry, helt sjukt bra träningslåtar! Kolla in albumet "One of the boys"

Att klockan går så fort på morgonen, dags att rusa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback