Besviken

Igår åt jag och Anne middag på den italienska restaurangen Dal Baffo, som ligger nära och bra vid Annes nya lägenhet. Lokalen var inte särskilt uppdaterad och kändes lite "kal". Mellanmörkt trä och militärgröna stolsdynor. Vi fick i alla fall ett fönsterbord och det var trevligt. Efter vi beställt (vånades hur länge som helst innan jag kunde bestämma mig, som vanligt) så fick vi sallad och bröd - pizzasallad och pizzabröd, ni vet sånt som de gör på pizzerior. Salladen var i en stor skål som skickades runt mellan borden, varningsflagga redan här...! Har lite svårt för restauranger som inte tänker på att hålla matvarorna kylda, även om det förmodligen inte var någon fara, så ändå. Brödet smakade rätt torrt, vi hade gärna sett att man fick lite tapenade eller liknande att doppa i - men inte det.

Vi beställde in vitlöksbröd till förrätt (delade på en portion) och det var aningen bränt vid kanterna och väldigt välgräddat, men vitlöksbröd är ju alltid gott ändå. Husets vin drack vi också, jag vitt o Anne rött. Minus för servisen som knappt visste var vinet kom från och vad det hette.

Sedan kom maten! Jag hade beställt en pasta med kräftstjärtar, scampi, räkor och champinjoner i chablissås. Anne beställde en kycklingpasta med gräddkokta kantareller. Det smakade - ingenting. Suck. Vi saltade på lite och bad sedan om extra parmesan, då smakade det lite mer.

Detta var en a la carte restaurang som låtsades att de var bättre än de egentligen var och helt klart tog överpris för maten! Kommer verkligen inte gå dit igen. Dessutom var servisen lite loj och inte speciellt snabb och uppdaterad, om än de var rätt trevliga.

Tacka vet jag min favvoställe Tortellini där maten är hundra gånger godare och priset är hälften mot på Dal Baffo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback