Träning avklarad

Det blev ungefär 25 minuter Bodypump, de första femlåtarna. Nu sitter dom nästan helt, behöver bara finslipa detaljerna. Efter det körde jag 15 minuter intervaller på Crosstrainern, skönt det med! Jag har inte kört crosstrainer på flera år och det är jobbigare än jag kommer ihåg. Skönt att svettas lite :) Jag avslutade med chins. Jag läste i Fitness Magazine att en tjej minst bör klara en chins, det är bra att kunna lyfta hela sin kroppsvikt. Och det är inte så lätt som det låter, har du testat?! Jag kan ärligt säga att jag inte klarar chins utan stöd för fötterna, men det ska det bli ändring på! Idag körde jag två set, med fem reps på varje. Jag ställde en lutande bänk under fötterna så att jag hade lite stöd där, men fokuserade självklart på att dra mig upp med överkroppen Tyvärr har vi ingen sån maskin där en platta hjälper till att trycka upp fötterna. Kanske inte låter så tungt med två set, men jag hade ju faktiskt kört både bröst, rygg och triceps före... :)

Ska försöka att träna chins regelbundet så att jag innan sommaren klarar av några utan hjälp. Försöka går ju alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback