Roligt med engelska!

Jag har nog i hela livet tyckt om att läsa och prata engelska. Tror att jag läste Engelska B på gymnasiet frivillig (var det så Johanna? :P)....hur som helst så gillar jag att få prata engelska och hålla språket igång. Då är det extra roligt att vi har mycket brittiska gäster på hotellet så att man får öva! Flera är piloter som bor länge på hotellet, flera veckor i sänder, och då hinner man ju lära känna varandra (på ett ytligt plan) och kan prata om ditten och datten, hittills har det mest blivit träning samt väder och vind. Tror att det är bra för min skolengelska att få brottas med allehanda konstiga dialekter! Vi får dessutom mycket beröm för hur bra engelska vi pratar, generellt sett i Sverige alltså, och det har vi nog vår skolgång att tacka för - tur att vi börjar med  språk så pass tidigt. Jag kommer till och med ihåg att jag hade en film när jag var mindre som hette något i stil med "Roligt med engelska" eller liknande,  där man lärde sig enklare fraser och ord. Den tittade jag frivilligt på, många gånger :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, jag och mitt superminne! ;) engelska b ingick ju i paketet vi valde till våra valbara kurser, så man kan typ säga att vi valde det frivilligt eftersom vi inte valde något annat paket! fast paketen var ju redan fastspikade, så det beror på hur man ser det ;)

2010-03-13 @ 10:38:49
URL: http://losemybreath.blogg.se/
Postat av: Storasyrran

Ja, typiskt du att titta på en "utbildningsfilm" istället för disney som andra normala barn ;) Var verkligen grymt på passet idag, hoppas vi kan teama i sommar, skulle vara så himla kul! Kramar

2010-03-13 @ 16:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback