Revenue Management och fin lunch

Idag är det sista dagen på första veckan av LIA:n, fort det går! Känner dock redan att jag har lärt mig massor, men också att det finns mycket kvar att lära. Idag har jag suttit tillsammans med vår receptionsansvariga och kollat igenom prissättningen under våren. De flesta hotell styr idag sina priser med något som kallas Revenue Management - priserna som man sätter följer den beläggning man har på hotellet. Vid låg beläggning går priserna ner och tvärtom. Precis som flygbolag och tågbolag arbetar. Det har varit intressant och jag har nu valt att skriva min rapport om just Revenue Management - vi har fått i uppgift från skolan att skriva en rapport på valfritt ämne under LIA:n och sedan ska vi opponera på varandras rapporter när vi kommer tillbaka till skolan igen.

Vid lunch kom en ny kund på besök och jag fick äta lunch med honom tillsammans med hotellchefen och vår receptionsansvariga, mycket trevligt och lärorikt! Jag insuper allt jag bara kan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback