Nattpraktik

Igår så började min praktik alltså klockan elva på kvällen. Jag och Susanne, som är nattreceptionist, hade ganska mycket att göra hela natten så det rullade på bra. Ändå tittade jag på klockan många gånger och längtade efter min säng... Det är svårt att vara pigg och alert när man inte har hunnit vända dygnet ordentligt. Nattens uppgifter bestod av att möblera konferenser, städa lite överallt, gå säkerthetsrunda, skriva ut rapporter, duka fram frukosten, med mera. Det är inte som det var förr i tiden - när nattportiern låg och sov större delen av passet - utan full fart hela tiden. Det kändes konstigt att cykla iväg igår kväll, gatorna var nästan tomma och man kände hur staden började somna in. Ikväll är det dags för en till natt och det kommer bli massor att göra då det har varit flera stora konferenser idag och även ska vara det imorgon.

Imorgon kväll ser jag framemot release för Bodystep 79 - mitt tionde program!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback