Essentiellt för livet

Jag hittade på Aftonbladet en lista på mat som enligt matprofessorn Gary Williamson är essentiell för din livslängd.

1. Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater

9. Kaffe

10. Tranbär

11. Mörk choklad

12. Grönt te

13. Apelsiner

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar

 

De med kursiverad stil äter jag regelbundet, så jag har en bit kvar! Men sen finns det ju mycket annat i matväg som är nyttigt och bra för kroppen. Men lite roligt tycker jag det är att se olika teorier/tankar kring hur vi ska äta för att förebygga åldrande, cancer och hjärt- och kärlsjukdomar. Vilket denna mat enligt professorn ovan gör.

 

Vad äter du regelbundet från listan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback