Det var en tysk, en norrman och en bellman...

Nja inte riktigt - men det var fyra nybörjare, två engelsktalande och en gammal kund på mitt Bodysteppass. Två nybörjare i varsin sida av vår avlånga sal så mitt huvud gick som på en tennismatch. Fram o tillbaka, fram o tillbaka... Utmaning! Jag var inte lika trött som vanligt igår, då jag körde mycket low impact för att nybörjarna skulle hänga med. Hoppas på att de kommer tillbaka och testar igen, peppade de efteråt så gått jag kunde. Det är lite klurigt när man har engelska kunder - hur mycket ska man översätta? Jag översätter inte allt, men det viktigaste. Ibland är det dock svårt att hinna säga allt på två språk eftersom Bodystepen går så fort! Även om vi är ett svenskt gym i Sverige så tycker jag att det är lite service att iallafall översätta valda delar så att deltagaren förstår, även om de vet att svenska är det som pratas mest. Tänk om man själv hade kommit till typ... Indien och man deltog  på ett gruppträningspass och instruktören inte ens försökte översätta så att man hänger med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback