Äntligen...

Jag har en notebook, alltså en liten dator utan hål för cd-skiva. Det visste jag om när jag köpte den, men jag ville ändå ha den eftersom den är så liten och lätt att ta med sig. Hittills har det gått bra utan hål för cd, men i veckan fick jag nog! Min dvd, som jag har använt som cd-spelare, har totalt lagt av. Luckan öppnar sig inte och den reagerar inte när jag trycker på diverse knappar. Bra timing också, precis när jag ska lära in det nya Bodypump programet. Så imorse åkte jag ut till A6 Köpcenter och besökte Elgiganten, 10 minuter senare kom jag ut med en extern cd-läsare som kopplar via usb till min dator. Finally! Nu kan jag lägga in musik, lyssna på skivor, bränna skivor osv. Skönt! Det svider lite i plånboken, men jag bestämde mig för att det är värt det! Fixar jag en bildskärmskabeln så kan jag dessutom koppla in den externa läsaren via datorn till tv:n och på så sätt även använda läsaren som dvd-spelare. Det är bra ekonomi det!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Då slutar jag försöka få över musiken nu :)

2010-03-12 @ 20:03:12
Postat av: LottaN

Vad du kan! Ska kolla om jag oxå har en så'n kabel från datorn till tv'n!

2010-03-12 @ 21:08:26
Postat av: LottaN

Nu har Marcus rett ut det hela och jag måste ha två sladdar, en för ljud och en för bilden. Och det hade vi förståss inte, men det går ju att lösa! Nån gång!

2010-03-12 @ 21:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback