Skjutgalen på uppstartsdagen

I början av veckan var jag upp till Boden på en blixtvisit för att vara med på uppstartsmöte på mitt sommarjobb. Har jag berättat var jag ska jobba? Tror inte det. Jag ska jobba på First Camp Arcus som ligger utanför Luleå och är en stor sommarcamping på 40 hektar där maxkapaciteten är 4000 gäster och 90% av de som bor där är norrmän. Jag kommer att vara ansvarig för den grillrestaurang som ligger vid äventyrsbadet, där både lulebor och campinggäster  badar på sommaren. Ska bli så roligt! En riktigt utmaning om inte annat. Jag kommer ha hand om schema, inköp, personalen med mera - se till att grillen rullar hela sommaren. Eftersom det är precis detta jag nu läser i Jönköping (Hotel & Restaurang Management) så känns det som ett klockrent sommarjobb - jag kan komma tillbaka till skolan i höst med mer kött på benen hur jag själv fungerar som ledare, hur människor samarbetar med varanda osv.

På uppstartsdagen hade vi först en brand- och första hjälpenutbildning som inte var speciellt bra, jag har varit med på betydligt bättre. Men det var lärorikt att få prova brandsläckarna igen om inte annat. Sedan fick vi lunch och efter det kom ett gäng med sommararbetare som inte var med på förmiddagen och vi var då en grupp på ca 35-40 personer. Dags för dagens höjdpunkt - paintball! Alla ville inte vara med så vi var ungefär 12 personer som fick klä oss i heltäckande dräkter och mask, ladda "vapnet" och ta plats på banan som ligger i skogen vid campingen. Vi spelade sedan tre omgångar och det var riktigt kul! Jag blev endast träffad två gånger och det gjorde inte ont då det var på långt håll. Min ammunition (färgkulorna) tog slut hela tiden så jag fick gång på gång hämta nya - arrangörerna kallade mig för skjutgalen, då jag var den enda som behövde påfyllning. Pulsen och adrenalinet pumpar när man springer mellan de olika skydden, hukar sig för vinande kulor och skjuter på "fienden". Jag har testat Lasergame också, som är som paintball fast i ett mörkt rum och man skjuter laserstrålar istället för kulor, och det var faktiskt snäppet roligare. Men sen har det nog med att göra vilka man spelar med i vilket sammanhang, hur bra man känner varandra osv. Men jag rekommenderar helt klart att alla testar paintball någon gång i livet!



Ready, set, go!



Jag och mina nya kollegor laddar. Var faktiskt riktigt skönt att ta på sig
de tjocka dräkterna då det blåste kallt nere vid vattnet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback