Inte en bra start

Vaknade 22 minuter före klockan av ett telefonsamtal från tejen som ska jobba med mig idag, hon är sjuk. En annan av fyra tjejer är också sjuk, den tredje jobbar på caféet (vi delar personal) och den fjärde svarar inte när jag ringer - vilket kanske inte är så konstigt om man ringer 07.30 på någons lediga dag. Får se om jag får tag på nån personal eller om jag får jobba själv - är det halvdåligt väder kanske det går bra i alla fall. Detta är väl en av de negativa sakerna med att ha ansvar för något - det  är till mig de vänder sig när de är sjuka och det är jag som får lösa det. Men det är ju bra erfarenheter det också, så man ska väl inte klaga (äve om nån ringer 07.18, det var ju av ren omtanke så att jag skulle veta det så fort som möjligt)

Idag blir det förövrigt en lång dag - först jobbar jag på mitt vanliga jobb och sen ikväll ska jag jobba på A la carte-restaurangen som ligger på campingen. Hoppas att jag i pausen mellan jobben hinner in till Polisstationen så jag får mitt pass fixat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback