Venedig!

I 21-års present fick jag en resa av min snälla pojkvän - jag fick välja resmål. Han hade spanat in Venedig och jag kände - varför inte? Jag vill även se London, Paris och Rom men Venedig kändes helt rätt just nu! Resan är bokad in i minsta detalj (iallafall så långt man kan planera i förväg) och vi längtar så! Idag landade två turistböcker i brevlådan och nu ska vi sätta oss ner och drömma oss bort. Den ena heter "Promenader i Venedig" (134:-) och handlar enligt baksidan om "Upptäck Venedig till fots!  Att utforska Venedig med den här boken i handen är som att bli guidad av en ovanligt kunnig god vän. Boken innehåller tolv promenader i olika stadsdelar i Venedig. Varje promenad är unik och har ett tema du får tolv helt olika upplevelser av staden. Boken täcker alla viktiga stadsdelar och sevärdheter. Här finns även tips om var du kan ta en picknick eller äta en god middag. Författaren guidar dig längs gator och gränder, visar dig de kända sevärdheterna och pekar ut små guldkorn så som en gömd trädgård på en innergård eller en fresk i ett trapphus."
Låter väl hur mysigt som helst?!

Den andra är mer klassisk - "Topp 10 - Venedig"
Topp 10 tar dig raka vägen till det bästa Venedig har att erbjuda. Oavsett om du söker historia och kultur, eller mat och shopping, ger dussintals topplistor all den expertkunskap som du som besökare i Italiens flytande museum kan behöva. Det är lätt att hitta rätt med hjälp av de detaljerade utvikskartorna. Vad du än söker - här är din guide till 10 i topp av allting.




Längtar längar längtar!

Kommentarer
Postat av: LottaN

Så härligt det låter! Gillar särskilt det där med att upptäcka genom promenader! =)

2010-07-06 @ 21:08:58
Postat av: Johanna

Jag älskar Topp10-böckerna, det är dem jag använt både i London och Paris! Sen får man ju en perfekt minikarta från den som man kan ha med i väskan :)

2010-07-07 @ 08:37:19
URL: http://justletitrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback