Test av ny restaurang - Köket

Efter träningen skulle jag och mamma luncha. Det finns en del restauranger att välja mellan, men de "vanliga" lunchrestaurangerna hade tråkiga maträtter på menyn - som palt, sidfläsk och annat. Inte alls vad vi var sugna på. Då kan man alltid välja en macka eller sallad på något av fiken, men nej, det ville vi inte heller ha. Sushi är man alltid sugen på, men det är så dyrt. Jag förstår att man måste ta betalt då råvarorna är bra osv, men ändå - mellan 90-100 kr för lunch om man ska bli något sånär mätt. Som en blixt från en klarblå himmel kom jag på att det finns en ny lunchrestaurang som kort och gott heter Köket. Ett tiotal bord och takeaway. Sallader, pasta, kött, fisk, kyckling. Helt okej! Minus för salladen som var brun och att barborden och stolarna inte matchade varann i höjd. Plus för att maten var god och att det kändes rent och fräscht. Det bästa var ändå priset - 45 kr för kycklingen vi åt, jag tog med ädelostsås och mamma med äppelcidersås. För sallad betalade vi 5 kr. Man kunde även välja Dagens och fick då kassler för 55 kr inkl kaffe, sallad, bröd osv. Prisvärt! Helt klart ett gott alternativ till Norrigården, Bodensia, Golfrestaurangen med fler som tar betydligt mer betalt för likvärdig kvalitet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback