Styrke

Det blev ett strykepass i gymet, skönt med lite egen tid. Jag körde program nr två som jag fått av PT-Magnus och det var jobbigt. Flera nya övningar som jag fick testa på men det hela gick bra. Det enda jag har emot styrke är att det tar sån tid! Även om jag håller högt tempo mellan låtarna känns det som att det tar lång tid, mer än en timme var jag i gymet och då värmde jag upp i 10 minuter, körde styrke i ca 30 min och sedan en stretch på 5 minuter.

Övningarna kommer i tre omgångar och i varje omgång är det tre olika övningar:

Baksida lår på boll
Diagonalen
Skulderarmhävning

Latsdrag
Masken
Pikering

Bänkpress på boll med hantlar
Situps i cablecross
Statisk armhävning

O sist men inte minst chins!

Pikering är bland den tyngsta magövningen jag har kört! Du står med händerna under axlarna och ovansidan av foten/smalbenen vilande på en boll. Drar in bollen mot kroppen med hjälp av magen och behåller samtidigt positionen i axlarna och har så liten rörelse som möjligt i höften, det är dock ok att höja höften något. Det ska vara bålen som arbetar. Tungt! Testa gärna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback