Ledig helg

Så är man ledig, skönt! Ledigheten började efter en något kaosig start på fredagen då jag lyckades låsa in bilnyckeln i bilen utanför jobbet, som jag just packat full med ca 40-50 kg frysvaror. Inte bra! Sol och varmt ute så jag fick liiiite panik, men bara lite... Ricard försökte bryta sig in i bilen, men utan att lyckas. Mamma fick då vara räddaren i nöden och hämta vår extra lägenhetsnyckel hos vår kompis Jonas (som hon väckte genom att hysteriskt ringa på ringklockan, den stackaren hade jobbat natt), hämta reservnyckeln till bilen och komma till Luleå (som tur var skulle hon dit iaf). Puh, vilken pärs! När det hela var över så firade jag min ledighet med lunch/fika med mamma, moster och kusin. Vi åt alla sedan middag hemma hos mamma och efter det möttes jag och Ricard i Piteå hos hans pappa med familj.

Igår hade vi en riktigt skön dag med mycket solande (jag ser ut som en kräfta), en lång och svettig skogspromenad, dopp i Hammenviken och surströmming på kvällen. Skönt att bara ta det lugnt! Idag tog vi en lång sovmorgon, lång frukost och nu är vi på väg till Luleå för att köpa skor till Ricard. Vädret är regnigt och mulet idag så vi passar på att göra ärenden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback