Kalabaliken i Bender, med ett bra slut!

I fredags jobbade jag inte så jag och mamma åkte till Luleå. Halvvägs dit upptäcker vi att hennes telefon står i 2,5 cm vatten som samlats i kopphållaren i bilen - telefonens givna plats när mamma kör. Hur vattnet kommit dit är vi lite oense om - hur kan en flaska som står rakt upp läcka ur korken? Hur som helst, vi åker in till Luleå och tänker inte mer på telefonen - ett senare problem (ingen av oss insåg allvaret...). Skoköp och fika - puh. Mamma tar upp telefonen och den är...guess what - död! Vi stänger av den och sedan startar den inte. Panik i mammas ögon! Jag tycker mest att det hela är hysteriskt roligt och skrattar (mamma brukar alltid vara lite oförstående när mina telefoner går sönder, nu är det hennes tur!). Jag kopplar snabbt att mamma måste ta min telefon (de är likadana) och jag måste köpa en ny! Här har jag gått och väntat på en anledning att köpa en ny telefon, o så kommer den som en blixt från en klar himmel! Till saken hör också att mamma inte vill ha någon ny telefon, så en likadan (min gamla) passar henne perfekt.

Problemet är bara att HTC Wildfire (som har fångat mitt hjärta) inte finns i butik ännu. Vi lämnar fiket och går in på The Phone House (mamma är här i vad man kan kalla upplösningstillstånd och upprepar hela tiden ordet "herregud", "min telefon", "Annelie min telefon startar inte!"). Inne i butiken träffar vi genast en trevlig och förstående säljare som säkerligen tycker att vi verkar helt galna som pratar i ett tempo utan dess like och babblar om en blöt telefon och att jag (vars telefon inte är blöt) behöver en ny. Medans jag undersöker möjliga kandidater tar en annan säljare sig en titt på mammas blötlagda lur och konstaterar (som jag gjort 5 minuter tidigare) att den är stendöd.

Jag och säljaren kommer fram till att ett bra alternativ för mig (som dessutom finns på lagret) är HTC Smart. Det är några grejer som skiljer den från Wildfire (kameran bland annat) men annars har den allt jag behöver. Jag ställer många intelligenta (och några mindre intelligenta) frågor, sedan går jag och mamma ut ur butiken för att samla oss - mest är det jag som ska samla mig! Här har jag tittat på en Wildfire, granskat och suktat och sen lutar det åt att köpa en Smart istället?! Lite väl mycket att ta in för en oimpulsiv person som jag själv. Vi har en snabb överläggning, hämtar ut cash och sen köper jag den! Vilken lycka! Resten av dagen och kvällen gick åt till att rädda vad som räddas kunde ur mammas blöta telefon och fixa så att hon kunde använda min.

Jag har nu haft den några dagar och är supernöjd. Ännu har jag inte hittat alla finesser men det kommer. Den passar mig och mina behov perfekt och jag är så glad att jag valde denna! Liten och lätt, snabb och med massa bra funktioner!

Ni funderar säkert varför jag inte bara väntade och beställde HTC Wildfire? Jo, mamma behövde ju en ny telefon pronto och jag ville ha en ny pronto - as simple as that!




Kommentarer
Postat av: LottaN

Dagens skratt! En härlig beskrivning av en helt galen dag! Allt löste ju sig till det bästa till slut, men jag fixar inte riktigt så'nadär plötsliga överraskningar! Huvudvärken kom som ett brev på posten (dock snabbare!) Försäljarna på PhoneHouse var verkligen rätt män på rätt plats, charmade Annelie totalt...! Och min nya telefon fungerar utmärkt, så varför Annelie absolut skulle byta förstår jag inte, men är å andra sidan väldigt tacksam!

2010-07-13 @ 08:21:28
Postat av: Johanna

den var sjukt snygg faktiskt! :)

2010-07-14 @ 13:40:23
URL: http://justletitrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback