Fredagsmys & Lördagsmys

Fredagsmys
Igår så möttes jag och Ricard efter jobbet och åt middag på grekiska Kafelino i Luleå. Han åt Pita gryos och jag kalvfärsburgare med fetaost. Helt okej mat, betyg 3/5. Till förrätt vårt standard val - vitlöksbröd.

Efter maten strosade vi på stan, tog en kaffe/te på Roasters innan vi begav oss till SF för att andra gången på en vecka försöka se filmen "Knight & day" - förra gången blev det ju tekniska fel. Filmen startade dock och den var riktigt bra! Rekommenderas! Action, kärlek, humor och bra skådespelare. Se den!

Lördagsmys
Efter jobbets slut åkte jag hem, via svärföräldrarna och sen till Heden. Det vankades sushi! Jag lagade sushi medans mamma bakade en hallonmoussetårta. Nu är sushin uppäten och tårtan står i kylen och väntar på oss. Till maten och fikat ett gott rosé från Spanien - som mamma började kvällen med att hälla ut över köksgolvet, i alla fall det glaset som stod i vägen för hennes hand som flaxade som vanligt. Just efter att jag satt mig i soffan, sjunkt ner framför min sushitallrik med orden "och nu är det kväll..." vevar mamma till glaset som genast svarar med att kasta vin över hela golvet. Det var det lugnet det!

Kommentarer
Postat av: Madde

Låter som du haft en skön helg. O sushi så gott du får komma hit efter ditt pluggande o öppna en sushi restaurang!!!

2010-07-25 @ 11:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback