Blixtar och dunder

Jag vaknade som vanligt, gick upp, började göra min frukost och ser att det är rätt grått ute (rätt suddigt också, inga glasögon på). Sen hör jag efter en stund muller. Öppnar altandörren och hör hur regnet porlar och åskan går rejält. Fortfarande ser jag inte regnet då jag fortfarande inte har några glasögon på, men regnar gör det! Tycker det är rätt mysigt med åska och regn i lagom mängd, att sitta och lyssna på regnet som landar på taket och rinner ner på marken. Höra hur åskan drar fram. Så jag sitter här vi köksbordet och lyssnar och myser.

Det är en av fördelarna med en laptop - den går att köra på batteri, så man behöver inte ha strömsladden ikopplad. Sedan har jag mobilt bredband vilket innebär att jag inte är beroende av ett modem som kopplas in i väggen, utan jag kan surfa lugnt trots att åskan går. Det är ju små plus i tillvaron som är rätt bra faktiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback