Afro blev Adrenalin-pump

Jag gjorde idag mig mentalt och klädmässigt klädd för afro och core. Jag gick upp i min sal, gjorde i ordning allt och noterade att det i salen bredvid inte fanns någon instruktör till Bodypumppasset som började samtidigt som mitt afropass. Men vaddå, alla kan ju vara lite sena, så ingen fara på taket. När hon inte kommit ett par minuter före pass start började jag bli lite orolig. Exakt halv (när båda passen skulle startat) hade ingen instruktör dykt upp. Jag sprang ner i receptionen för att höra om någon sett till henne - men inte det. Okej. Snabba beslut! På afro passet hade jag ter deltagare, på pumpen väntade 18 st otåligt på en instruktör. Tillsammans tog jag o receptionisten beslutet att det pass som skulle genomföras givetvis var det passet med flest deltagare - alltså pumpen. Hm. Jag har ingen pumpskiva! Så jag sprang ner i omklädningsrummet  där vi har reservskivor - men där fanns den inte! Panik. Mitt i virrvarvet tänkte jag att "vi är ju på nummer 67 på Bodypumpen så jag kan ju ta 66:an, inga problem". Som tur var kom jag på att en annan pump-instruktör fanns i spinningsalen, så nästa rush gick dit. Sedan tillbaka till omklädningsrummet för att hitta skivan i hans skåp. Och tur att jag hittade den - det är nummer 74 på pumpen nu, så 66:an hade nog varit lite väl svår att komma ihåg....!

Sedan vidare upp till kunderna och berätta om nyheten. Jag hade nu ett flås och ett adrenalinrus som inte var av denna värld. Efter att ha förklarat situationen för pumparna (som förvirrat inte fattade någonting, var var instruktören liksom?!) startade jag passet med orden "nu kör vi uppvärmning så jag får andas och lugna ner mig". Normalt sett brukar man ju börja med orden "nu kör vi!". Hursomhelst, passet gick superbra trots att det inte började som det brukar och att jag hade snorgröna världens-mest-loosefit-afrobyxor på mig. Jag kände mig stark, fokuserad och taggad! Ibland är det bra med oväntade utmaningar, det sätter både psyke och fysik på prov!

Tilläggas bör väl att det troligen blivit ett schemafel (oklart riktigt vad som vad orsaken till detta) men att personen som skulle hålla passet enligt schemat inte hade en aning om detta. Jag tror att det är lätt att halshugga första bästa när något sådant händer, men ibland så blir det faktiskt missförstånd och fnurrar på tråden som ställer till det! Tur då att det finns någon i huset som kan rädda situationen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback