Ugnarna i mitt liv

Sedan jag flyttade till Jönköping har jag inte haft en ordentligt ugn. På förra stället var ugnen lika stor som en micro och gick inte att använda samtidigt som spisen. Där jag bor nu är ugnen fristående, går alltså att använda samtidigt som spisen, men är fortfarande lika stor (lika liten) som en micro. I natt drömde jag...

Jag och Ricard bodde i hans etta i Boden. Plötsligt kommer ett brev från hyresvärden att vi betalar för lite för de utrymme vi har, det handlar om ½-1 kvadratmeter. Hyresvärdens lösning på detta är att mura igen ugnen. Jag blir ganska förtvivlad och rusar till hyresvärdens reception, som av en händelse ser exakt likadan ut som den vi har på Nordic Club i Jönköping där jag jobbar, och frågar varför dom inte kan mura igen ett underskåp istället, som vi ändå inte använder. Tjej i receptionen, som är en nuvarande kollega till mig på Nordic Club, ordar detta direkt och säger att det är inga problem. Jag pustar ut.


Jag tror att budskapet i drömmen är att jag längtar efter en större ugn. Och nej, ingen kom på alterativet att vi skulle betala för den där ½-1 kvadratmetern - alternativet var att mura igen nånting.

Trevlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Syrran

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2010-01-25 @ 12:32:31
Postat av: Johanna

Håller med: HAHAHHAHAHHAHAHAHA!

2010-01-25 @ 16:19:15
URL: http://losemybreath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback