Tomatsoppa

Till middag idag gjorde jag tomatsoppa, en superenkel och god rätt så är lätt att pimpa till om man vill ha den lite lyxigare eller matigare! Det går riktigt snabbt att göra också, tippar på att den går på mindre än 15 minuter om man är snabb på att skala och hacka grönsakerna.

Ellens tomatsoppa

1 paket/burk tomatkross
1 lök i bitar
1 solovitlök i bitar
1 buljongtärning (grönsaksbuljong använder jag)
2 dl vatten eller lite mer om du vill ha mer soppa
Koka en stund. Mixa slätt.
Tillsätt 1 dl grädde, och smaka av med salt, peppar, chili eller vad du önskar!
Vill man ha matigare soppa kan man tillsätta pasta, potatis, kyckling eller något annat!



Jag pimpade min soppa med finhackad fetaost och strimlade soltorkade tomater och det blev så gott!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag hällde i röda linser innan jag mixade soppan och åt den med smulad getost och creme fraiche! Mums!

2010-01-10 @ 12:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback