Svamppasta

Dagens middag blev pasta med svamp och spenat efter ett recept jag hittade på aftonbladet.se



280 gram pasta
5 dl kantareller
0.5 st chili
1 msk margarin, gärna flytande
salt och peppar
100 gram philadelphia original
1.5 dl mellanmjölk
80 gram färsk spenat

Koka pastan. Om kantarellerna är stora, dela dem en gång. Stek kantareller och chili i margarin, salta och peppra.
Blanda och koka philadelphiaost, mjölk, salt och peppar i en kastrull. Rör ner kantareller och spenat.
Servera såsen med kokt pasta.


Jag följde nästan receptet - istället för färsk chili har jag chilikrydda, istället för färsk spenat hade jag fryst hackad. Det blev gott, men inte så där supergott. Bättre lycka nästa gång! Det kan ju verka som att jag fått pippi på kantareller då  jag ätit det både till lunch och middag, men det beror helt enkelt på att halva burken var kvar efter lunchen. Lika bra att göra upp den på en gång!


Kommentarer
Postat av: LottaN

Så gott det ser ut! Måste bara testa det! Liksom lunchen! Den såg oxå jättegod ut! Får så'n inspiration av att läsa om allt gott du gör!

2010-01-10 @ 20:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback