Nya tag

Nu blir det nya tag. Jag bjöd in mig själv på film hos min rumskompis så vi ska se den film jag har hyrt ikväll tillsammas, Sideways. Jag har faktiskt tänkt fråga henne om hon ville se den med mig, även före tv:n pajade. Dessutom har jag gjort hemläxan - provat vin. Vår lärare i vinkunskap sa "att om vi inte provar vin alls innan tentan så kommer ni vara tillbaka på ruta ett igen". Vi ska nämnligen ha ett praktiskt prov där vi provar vin. Så jag tog hans ord på största allvar och har nu precis öppnat en flaska från Tyskland gjord på druvan Riesling. Kabinett vin, vilket innebär att vinet är lätt, torrt till halvtorrt (det mäts noga ut genom druvans sockerinnehåll vid skörd). Det är dessutom ett Prädikats vin, vilket innebär att den tillhör den högsta kvalitetsklassen. Men då Kabinett är den lägsta av Prädikatsklasserna så låter det finare än det är, den kostade väl runt 60 kr tror jag. God vad den i alla fall! Och jag kunde med näsa och tunga definiera fyllighet, doft, smak med mera.

Jag vet. Lite nördig. Men jag måste ju visa att jag har lärt mig nånting i skolan... :)

Kommentarer
Postat av: Annelie K

Duktigt! =) Hoppas att det ordar sig med en ny tv för dig. Är ju trevligt att kunna slappa framför den emellanåt. Ha en skön avslutning på helgen och en riktigt bra start på den nya veckan.

2010-01-24 @ 20:40:08
URL: http://www.metrobloggen.se/combattjejen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback