Hur jag bor

Nu kommer bilder på mitt nya rum! Alla bilder är tagna av proffset Ricard :) Rummet är ca 4x4 meter stort med egen balkong i söderläge. Jag delar kök och toalett med en annan tjej. Sedan har jag även ett förråd mittemot mitt rum som är ca 2 meter långt och 1½ meter brett. Perfekt förvaring!



Klockan på väggen fick jag av min morfar på min första julafton, så roligt att ha kvar! Soffan är arvegods, bordet och stolarna känner ni igen från lägenheten på Travbanegränd. Gardinerna är från Ikea, samt bokhyllan men den är gammal. Eklisten är från Bodens Möbelaffär. Trasmattan har min duktiga mamma vävt! Hennes första någonsin!



Byrån är en present som min mormor har målat.



Här är "mammas hörn"! På byrån står en ljusstake som hon har gjort som hör  ihop med de som sitter på väggen. Även tavlan är målad av henne, en present vid min konfirmation. Ängeln till vänster på byrån samt den mörkblåa skålen på bordet är gjord i kermaik signerad mamma :)



Två rymliga garderober med mycket plats, bild finns i tidigare inlägg. Spegeln på väggen är arvegods. Nattduksbordet har min morfar gjort och jag fick det julen -92, också så roligt att ha! Tavlan i svartvitt har min lillasyster fotat och satt ihop.



Soffan är en bäddsoffa som man bäddar ut på längden så att säga. Har nu sovit där några nätter och den är skön! Speciellt när John Blund hänger precis ovanför och strör sömn i mina ögon. John Blund (i halm, kanske svårt att se) har min moster tillverkat.



Balkong i söderläge med utsikt upp mot berget jag bodde på förut

Det var hela rummet! Mycket mysig, om jag får säga det själv. Jag tycker extra mycket om att jag har med mig så mycket möbler och saker som har en historia och ett värde för mig - det känns verkligen som hemma när man omges av saker som betyder någonting! Sen måste jag ju säga att jag har en väldigt kreativ släkt och familj som tillverkar än det ena och än det andra!

Kommentarer
Postat av: LottaN

Så mysigt du har fixat till det! Ser rymligt ut fast du fått plats med så mycket - allt du behöver!=)

2010-01-09 @ 15:03:47
Postat av: Johanna

Vad fint du har det :)

2010-01-10 @ 22:39:39
URL: http://losemybreath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback