Dagens träning

Imorse så körde jag som sagt styrke och det gick bra! Var riktigt laddad, kunde knappt somna igår för att jag var så sugen att träna! Jag har satt ihop ett eget styrkeprogram med hjälp av övningar från Fitness Magazine, satt i helgen och letade reda på bra övningar som jag kände mig sugen på att göra, och resultatet blev följande:

Ben: frontlyft, benböj med ryggen mot en pilatesboll
Bröst: bänkpress på boll med ett ben sträckt, armhävning med hantellyft
Axlar: axelpress sittandes på boll, hantelrodd med handen på bänk
Biceps: bicepscurl sittandes på boll
Triceps: hantelkickback med liggandes med mage mot boll
Rygg: fjärilen, rygglyft på boll
Mage: bålvridning med medicinboll, pendel med medicinboll
Multiövning (sträck upp hantlar i taket, gå ner i sittande, sätt i hantlarna i golvet, hoppa bak till armhävningsposition, gör en armhävning, gå hela vägen upp igen)
Raka slag med lätta hantlar

Nästan varje övning körde jag 3x15 reps och jag höll bra tempo mellan övningarna så att pulsen hölls uppe. Det var roligt att köra! Jag brukar få ryck ibland och vilja köra styrke, men jag vet aldrig vad jag ska göra, men nu har jag i allafall ett program att följa så jag slipper vandra planlöst runt i gymet. Jag valde flera av övningarna på boll då det känns extra bra att få utmana bålstabilitet och balans. "Multiövningen" och "raka slag med hantlar" la jag in för att få upp pulsen ännu mer under passet.

Jag hade tänkt att köra 30 minuter kondition som avslutning men det hann jag inte med, det får bli en annan dag. Ikväll hade jag tänkt att gå på Bodybalance, men då alla dagens planer radikalt förändrades då lektionen blev inställd får jag skippa det idag också. Men lite styrka har jag i allafall hunnit med och det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback