Bodypump och spinning

Dagens träning bestod av ett Bodypumppass med en i princip fullsatt sal, så klart superkul! Jag kände dock inte att jag fick något bra flyt i klassen och jag hade svårt att motivera deltagarna, samtidigt som det var många nybörjare så jag fick instruera mycket teknik. Men o andra sidan - vissa klasser som jag inte känner mig helt nöjd med har jag fått mycket positiv respons på så jag vet inte om jag ibland underskattar mig själv.

Direkt efter pumpen hade jag spinning, 2x25 minuter (kunderna kan välja om de vill köra båda eller bara ett och kombinera med ex core eller liknande). De passen gick bra, men oj vad trött jag var i baksida lår och rumpa! Utfallslåten på pumpen tycker jag är tung, och sen spinning ovanpå det. En utmaning helt enkelt! En kille på spinningen fråga (lite imponerad) hur jag orkade med dubbla pass, och vad är svaret?! Man bara orkar! Sätter man sig där framme och kör igång så orkar man, så är det bara. Jag tog det inte speciellt lugnt på spinningen utan tuffade på i vanligt tempo, känns skönt efteråt!

Mina mål med träningen i vår är att minst varje vecka köra två styrkepass, två konditionspass, ett corepass och ett bodybalancepass. I och med pumppasset idag har jag nått mitt styrke-mål och efter spinningpasset (räknar det bara som ett) har jag nått hälften av mitt konditions-mål. Jag visste redan när jag la målen att jag vanliga veckor inte har några problem att nå de målen och samma sak gäller core-målet. Det som är min utmaning är att hinna med ett bodybalance (eller liknande) då jag inte kör det passet själv och då blir det inte lika ofta av. Men eftersom jag i min träningsdagbok (på funbeat.se) skrev in det svåruppnåeliga målet tyckte jag att jag lika gärna kunde skriva in de andra också! Når jag sedan över vissa mål, vilket jag tror och hoppas, så är det ju en extra sporre - nästa gång kan jag ju sätta ännu högre mål! Jag tror det är bra att inte sätta ribban för högt då jag vill känna att målen är en motivation och inte en press.

Det skulle vara roligt att höra vad ni som läser min blogg har för mål och tankar med er träning (om ni alls tränar?), kommentera och berätta om ni har lust :)

Kommentarer
Postat av: M

2010-01-14 @ 16:37:31
Postat av: M

Mitt mål är att bli frisk så jag kan träna, vet inte om jag kommer nå målet i vår. Tisdag ska jag till läkaren och då får vi se:)

2010-01-14 @ 16:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback