Avokadosoppa

Till middag idag gjorde jag avokadosoppa efter ett recept ur senaste numret av Fitness Magazine. Den blev mycket god! Jag gjorde dock några småjusteringar i receptet efter vad jag hade och inte hade hemma, orginalet står inom parentes. Jag åt soppan varm men den är tydligen god kall också, kanske en varm sommardag? Vi får längta... Den här soppan är denna vecka ett bra studenttips då Ica har billiga avokados, ett helt nät för 20 kr (iaf i Boden o Jönköping!)

Avokadosoppa
2 portioner

3 avokado
1 vitlöksklyfta
2 msk citronsaft
1 tärning grönsaksbuljong (hönsbuljong)
6 dl vatten
4 msk creme fraiche (matlagningsyoghurt)
1 tsk svartpeppar (vitpeppar)
1 pkt knaperstekt bacon (1 dl skalade räkor)

Mixa avokado, vitlök, citronsaft, creme fraiche och peppar.
Koka upp vatten och buljongtärning.
Tillsätt avokadosmeten i buljongen. Mixa igen om du tycker det behövs.
Servera med knaperstekt bacon och bröd. Bon appetit!



Soppan o skålen är nästan samma färg :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fler studenttips vill jag ha ;) Köpte avocados på Ica igår bara för att jag hade läst det här inlägget, plus att jag blev inspirerad av dina recept på bloggen så jag gjorde ungstekt kyckling och risotto till middag idag :)

2010-01-21 @ 22:24:26
URL: http://losemybreath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback