Stark blir starkare

På förmiddagen fick jag sms av en kollega på gymet som halkat och slagit sig som undrade om jag kunde hoppa in och vicka för henne med Bodystep och core ikväll. Självklart svarade jag så klart, så så blev det. Passet gick super, stepen var nästan full och jag kände att jag flög fram, kände mig riktigt lätt! På coren blev det värre, men det gick bra det också, vara bara så trött i magen efter gårdagens två pass. Hujh! Men vad gör man inte för en kollega i nöd? :)



Veckans mest tränade muskler so far!



Jag vet att en del instruktörer kör passivt på sina pass, när de av en eller annan anledning inte orkar/kan/vill köra alla övningar som man visar för kunderna. Istället går man runt och peppar, visar stående eller liknande. Själv har jag svårt för att göra det, känns inte riktigt rättvist och motiverat att pusha kunderna att orka den där sista om jag själv inte orkar. Men det är upp till var och en vilken instruktörsstil man väljer att köra. Då kör jag hellre på och är rejält död efteråt, som idag, än känner att jag inte har varit med mina kunder hela vägen.

Roligt är det i alla fall att instruera, helt klart det som sätter guldkant på min vardag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback