Nike convention 2010

Nike konventet i helgen var så klart grymt! Helt undebart! Duktiga instruktörer, bra utbud i shoppen, lokalen var snyggt gjord - ja allt var bra! Så klart fanns det småsaker här och där att gnälla lite på, vilka vi också skrev i utvärdingen vi gjorde. Bilder från conventet finns att se här!

På lördagen började dagen med en POWERSTRIP klass med Åsa Eriksson, dock så bröt jag klassen efter ca 10 minuter - alldeles för svårt för mig! Jag fick prioritera och välja bland klasserna jag bokat då jag haft rätt mycket problem i benhinnorna den senaste veckan, så jag kände inte att jag kunde lägga ben och energi på allt för koreografiskt svåra klasser. Ni fattar! Nästa pass var Live Schalger med Niklas Liljesand. Jag säger bara OH.MY.GOD! En sååå söt kille, härlig koreografi (om än svår!) och grym stämning! Han sjöng live vissa låtar och hade tre bakgrundsdansare som hjälpte till att visa koreografi. Två bakgrundsdansare sjöng och spelade fiol också, coolt! Grym känsla efteråt!

Sen var det dansklass med Elaine Rydberg... för svårt! Jag och mamma chillade på sidan istället (tror vi hängde lite i shoppen...). Jag körde sedan en Kettlebell klass med Monica Björn - otroligt tungt  men kul! Så roligt att ha testat! Har fortfarande träningsvärk...

Sen var det dags för en dansstep med Per Markussen. Svårt men inte omöjligt! Jag satte nästan allt. Han är så gullig när han instruerar så det var roligt!

Sedan var det dags för Annica att visa upp sin dans i tävlingen Upcoming Top Instructor. Dom fem finalisterna instruerade 12 minter var. Annica var så duktig! Hon fick verkligen med sig deltagarna och rockade på, grymt! Tyvärr så vann hon inte. Men bra var hon!


På söndagen började dagen med en dansaerobic med Robert Sörensen, jag säger bara - awww..! Gillar inte den killen, har jag kommit fram till. För svår koreografi och för lite instruerande. Ne, inga fler pass med honom. Jag och mamma gick efter en 10-15 minter och tittade istället på nya Bodypumppasset som kördes på stora scenen.

Sen kom söndagens höjdpunkt - Aerobic VS Streetbattle. Maria Olofsson, Oscar Nilsson, Per Markussen och Åsa Fornander körde halva koreograin aerobic, halva street och på slutet battlade sidorna av "salen" mot varandra. ÅH SÅ GRYMT! Vilken energi! TITTA HÄR så får ni ta del :) Efter den var jag rätt så trött/ont i benen, men det var värt det! Jag hade sedan bokat en cykelklass, men gick efter 25 minuter. Funkade inte med benen - så trist! I omklädningsrummet träffade jag Annica som även hon gått från den klass hon skulle varit på. Så, vi hängde i shoppen...

Det var sen dags för presentation av vinnaren av tävlingen med mera. Efter det stack jag in i duschen för att hinna till min buss. Annica och mamma stannade och körde Bodyjam med Dorotka och Åsa E, så avis! Men jag fick se lite från sidan i alla fall :)

En helt underbar helg! Shoppade en hel del på konventet: svarta baggy byxor (typ mjukistyg), en limegrön sporttopp som var vändbar i andra sidan var vit, linne med coolt tryck (se tidigare inlägg), svettband och en vindjacka i mörkgrått/ljusgrått/cerise samt en långärmad vit tröja i funktionsmaterial. Bilder kommer eftersom jag använder dom!

Puh, det var rapport från helgen. Det blir defenitivt en repris nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback