Jag erkänner - det går dåligt

Det är sex veckor sedan jag skrev ett inlägg om mina mål med min träning. De jag har satt upp är varje vecka: två konditionspass, två styrkepass, ett corepass och ett yoga/bodybalancepass. Jag når nästan varje vecka alla mål utom ett - det med yoga/bodybalance. I mitt inlägg skrev jag (om jag minns rätt) att jag verkligen skulle försöka få in ett sånt pass varje vecka och att just det faktum att jag satt upp det som ett klart och tydligt MÅL skulle vara en hjälp. Hepp, tydligen inte. På två av sex veckor har jag lyckats få in ett sånt pass.

Jag har många ursäkter, vissa bra och vissa mindre bra. Exempelvis att bodybalance passen på gymet ligger helt fel - 45 min efter mina pass på måndagar och två timmar efter mina pass på onsdagar. Eller 7.30 på fredagmorgon. Men vaddå, tänker du, du har ju en yoga dvd? Ja det har jag. Men den var inte så där superbra. Den var okej, men den gav inte det jag ville ha.

Lösningen då? Jag har bestämt mig för att inte ge upp, utan försöka igen! Det ligger en yogastudio bredvid mitt gym där de har klasser på olika nivåer, där man kan köpa klippkort. Imorgon ska jag gå dit och se om de öppna klasserna är något jag skulle kunna köra - vet inte riktigt vilken nivå de är på. Annars så finns det kurser med fast tid och dag varje vecka - känns som att det blir lite svårt att passa in ännu en tid i mitt redan rätt fulla schema. Jag gillar bättre när jag själv får bestämma över när jag vill träna. Klippkortet kostar mellan 700-1100kr/10-gånger, en gång kostar 140 kr. I nuläget betalar jag ju ingenting för min träning (då jag får den genom jobbet) så kanske kan det vara värt att lägga dom pengarna på yoga istället? Jag funderar fortfarande på saken, men hur som helst så blir det en provgång först för att se om det är något för mig.

Något som skrämmer mig lite är längden på klasserna - de flesta verkar vara mellan 1½ timme- 2 timmar långa... Och alla ord - vad betyder allt egentligen? Hatha, Mysore, Ashtanga? Detta är en djungel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback