Femrättersmiddag

Ikväll genomförde vi den första av två femrättersmiddagar och min grupp var i serveringen. Jag hade rollen som hovmästarinna och skötte kontakten med köket under kvällen, höll ordning och såg till att vi tillsammans fick serveringen att flyta - vilket jag lyckades bra med! Det var roligt att jobba tillsammans och genomföra en riktigt lyckad servering. Vi jobbar bra som grupp så det gick smidigt och smärtfritt. Sällskapet som avnöjt maten var riktigt nöjda när de gick och vi fick bra feedback på utvärderingen, kul!



Femrätter: viltskavsröra på kavring, kantarellsoppa med ostsnurra, älgfärsbiffar med koktpotatis och gräddig sås, ostbricka samt lingontryffel



Kände mig stilig!

Kommentarer
Postat av: Johanna

vad duktiga ni är :)

2010-02-18 @ 06:42:51
URL: http://losemybreath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback