Atlantis Spa

Igår var vi och tränade och relaxade gratis på Atlantis Spa, tack vare en prova-på-kupong jag fick när jag flyttade. Vi började med att träna så klart, det blev överkropp för hela slanten. Först körde vi superset för triceps och biceps i kabelmaskin (eller vad det heter) och sedan superset för triceps och biceps med stång. Sedan två set med chins och efter det avslutade vi med olika magövningar. Skönt att träna! Roligt att träna med Ricard också, fast han tyckte jag  hade alldeles för mycket energi och ville göra alldeles för konstiga och jobbiga magövningar, kan nog hålla med lite :) Gymet var fint, det var öppen planlösning och från receptionen ser man hela gymet, både styrkedel och cardidel. Dom hade en väldigt stor cardiodel, som dessutom var fördelad på två olika plan. Sen hade dom mycket maskiner men även fria vikter.



Så här såg det ut från receptionen sett, som är till vänster

Relaxen var också fin, om än rätt liten. Lyxigt var dock att man fick låna både handduk, badrock och hänglås. På relaxavdelningen fanns en liten bubbelpool, bastux2, en pool där de hade vattengympa samt utrymmen där man kunde sitta och ta det lugnt. De hade även fullständiga rättigheter och sålde både lättare maträtter, öl, vin med mera. Vi köpte dock ingenting, men det kan ju vara mysigt att göra det någon gång.

Jag vet inte om jag skulle betala 199 kr (som det egentligen kostar) att bada på relaxen, men gratis är gott och vi hade riktigt trevlig och mysig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback