SM-guld hjältarna firades i Jönköping

Efter kvällens pass följde jag med Anne för att titta på när guld-hjältarna firades i Jönköping. Som på beställning kom Jönköpings "signum-väder" - regn. Började med duggregn och övergick sedan i mer eller mindre spöregn. Artisten Pauline försökte värma upp den frusna Jönköpingspubliken före spelarnas ankomst, men lyckades inte riktigt. Personligen tyckte jag hon var det bästa på hela kvällen. Även Jönköpingssonen Andreas Eldeen uppträdde med låten "Licence to kill" innan HV-spelarna äntrade scenen. När alla gått upp, fått applåder och jubel skingrades folkmassan snabbt och alla skyndade hem i regnet. Jaha, var det allt? Nja jag fattar inte riktigt det där faktiskt... Dra ihop folk, skaffa en stor scen, köra runt spelarna i kortege från Huskvarna till Jönköping, ta upp alla spelare på scen, applådera i typ 5 minuter och sen är allt över. Men nu har jag i alla fall varit där, som en "äkta Jönköpingsbo" och firat det lag som staden dyrkar!



Massor med folk - jag hörde nån säga att det var runt 20-30 000 personer...




Lite svårt att se för alla paraplyer...



Pauline på scen och storbilds-tv!



På storbilds-tv:n ser vi hur HV-spelarna är på väg in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback