Regnskygg

Igår kväll bestämde jag mig för att idag ta en morgonpromenad. Jag la fram kläder och kollade ut en rutt på kartan, har inte hunnit ut och kolla området sen jag flyttade i januari (!), så jag tänkte att "det är bäst att ta med kartan så jag inte går vilse". Jag ville även testa mina nya skor. Var riktigt taggad att gå ut en sväng!

Så ringde klockan 07.30, jag drar upp rullgardinen och... det regnar!!! Inte supermycket men tillräckligt. Där sjönk motivationen som en sten till botten och jag kröp ner under det varma täcket istället... Eftersom jag enbart ville gå för att det kändes roligt och skönt försvann hela syftet med promenaden när det regnade. Det kändes bara jobbigt att gå ut och bli blöt.



Ja jag erkänner; ett) jag är lite regnskygg och två) jag har liiite dålig karaktär ;) Skönt var det i alla fall att sova en timme extra! Till frukost blev det hårdmacka med kaviar och ägg samt en skål med mango/persika/hallon yoghurt med banan, linfrön och havregryn. Klockan tio-fem är det praktik och sen bodystep halv sex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback