På väg...

Igår kväll 20.55 rullade tåget ut från Boden ut mot Stockholm. Jag delade liggkupé med tre andra tjejer, så det gick bra. Först var det en man i vår kupé, som var bokad som en damkupé, men det löste konduktören snabbt genom att placera om honom - skönt! Jag kände mig verkligen som en tåg-rookie inatt när jag kom på att jag inte hade några öronproppar med mig. En av tjejerna snarkade mer eller mindre hela natten... förklaringen kom på morgonen då hon sa att hon har sömnapné. Inte sov jag bättre för det. Nu sitter jag på tåg nummer två mot Nässjö, där jag byter igen och tar tåget mot Jönköping. Runt halv två ska jag vara framme, om det inte blir några förseningar. I Stockholm och även utanför mitt  tågfönster är det snöblandat regn - snacka om aprilväder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback