Morgonträning med puls

Idag satte jag klockan på åtta och gick ut på en morgonpromenad. Strålande sol och varmt - men inte i skuggan. Det snöade igårkväll lite låg fortfarande kvar. Jag invigde min nya Craftjacka som kändes toppen!

Det blev en promenad på ca 3 km och 30 minuter. När jag kom fram till lekparken i Friaredalen kände jag för att köra  lite styrke för att få upp pulsen lite mer och bli ordentligt trött i överkroppen. Jag började med dips på en bänk, 15 st, och bytte sedan till armhävningar mot ett räcke, 15 st, sedan blev det 10 dips 10 armhävningar och slutligen 8 av varje. Jag letade upp en kant i lagom höjd på lekställningen och tog mig av dips. Jag hoppas på att kunna klara en dips helt utan stöd för fötterna innan sommaren, så det är bara att träna! Det blev även här 3 set, började med 10 reps, sedan 8 och tillslut 7. Då var jag helt knäckt. Fy vad jobbigt det är!

Pulsen under promenaden låg i snitt på 122, och toppen på 168. Toppen kommer helt klart från styrkan, blev riktigt svettigt!




Hemma igen var det dags för frukost. Nykokt ägg och massor med ananas och en macka. Redo för resten av dagen!

Kommentarer
Postat av: LottaN

Vilken härlig morgon du haft! Jag har inte kommit igång än - bara frukost, melodikryss och en tvättmaskin. Det stormar nästan, men tänkte nog ta en promenad ändå - hoppade ju fm-träningen. Kramisar=)

2010-04-24 @ 10:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback