God middag

Ikväll åt jag och pappa middag på anrika Mäster Gudmunds Källare - en restaurang som har funnits i Jönköping sen 1930-talet och är en restaurang byggd i 1600-tals anda. Mysigt med valv i taket och dämpad belysning. Till förrätt åt vi hummersoppa som var riktigt god - mustig och varm, kändes skönt efter en promenad till restaurangen i duggregn och snålblåst. Till huvudrätt blev det för min del "hjortfilé med prästdoftande potatiskaka och whiskeysås" som smakade ljuvligt. Sen var vi så mätta att vi kunde rullat ut, det blev därför ingen efterrätt. Jag och Ricard brukar också oftast äta förrätt istället för efterrätt och ibland kan jag tycka att det är minst lika gott som efterrätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback