Nytt i garderoben

Igår var det en riktig heldag! Jag o Emelie började kl 08.00 att baka bröd, som blev mycket gott! Sedan for vi en sväng på stan och uträttade ärenden, dvs, shoppade lite grann. Jag, som inte har något regnställ, blev förälskad i en regnkappa från Didrikson som numera bor i min garderob! Kommer förmodligen att bli välanvänd då det ofta regnar i Jönköping. Efter några timmar på stan for vi hem till Emelie igen och fika mellanmål och laddade inför kvällens pass, AfroPowerDance och Bodyattack.



Efter träningen lagade vi tacos och hade filmkväll, vi såg Slumdog Millionaire och  Bröllopsduellen. Slumdog var riktigt bra, om än rätt otäck. Inte läskig för att det är monster, utan för att verkligheten alltför ofta är alldeles för grym. Bröllopsduellen var väl helt okey, men inte det bästa filmen direkt.

Jag somnade som en stock hemma i min säng senare och vaknade med grym träningsvärk, som ni kan läsa om i förra inlägget. Jag har nu precis kommit hem från en promenad i Stadsparken, kände att jag var tvungen att röra på mig och få värme till mina stela muskler. Stadsparken i Jönköping är väldigt fin. Den är stor och har hagar med getter, rådjur, lamor med mera, en stor lekpark, muséeum, idrottsvall, serveringar och gångstigar. Väldigt mysigt faktiskt!


Vacker utsikt över Jönköping från Stadsparken


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tänk att du lilla pärlan har flyttat till Jönköping. Båda mina päron kommer därifrån och min mormor bor i Huskvarna.



Tror du kommer trivas toppen i din fina regnkappa. Jag har en likadan fast svart :o) http://fromlovisawithlove.blogspot.com/2009/06/regn-ljuva-regn.html

2009-09-09 @ 15:02:08
URL: http://fromlovisawithlove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback