Ikea!

I söndags var alltså jag och Emelie på Ikea ute på A6, som är ett stort köpcenter. Vi började med att äta lunch inne på A6, tacobuffé blev det. Så gott! Sedan tog vi oss an Ikea. Under tiden började det störtregna, åska och blixtra. Vi som åkt buss dit och tänkt ta buss hem höll tummarna att det snart skulle passera - inte kul att gå ut i oväder med allt vi planerade att shoppa. Och shopping blev det! Vi strosade runt, kikade och valde prylar i ungefär två timmar innan vi var klara. För min del blev det lådor till bokhyllan, kuddar, en lampa, blommor och krukor med mera.

Vi tog bussen hem, bara det var ett äventyr i sig! Som två packåsnor hade vi fyra kassar plus min nya "tvättkorg" som vi packat full med kuddar och galgar. Plus tre kartongsatser, ni vet dom som man viker ihop själv. Paketen är väl en 50x50 cm kanske, inte helt lätt att hantera! Men vi tog oss in till stan, där vi lämnade Emelies grejer hemma hos henne innan vi packade min cykel full och traskade upp för backen till mitt hus.

Före hemfärd tog vi en juice på The naked juice bar som gör färskpressad juice, hur gott och fräscht som helst!

Resultatet av shoppingen har ni här! Även kuddfodralen är nya. Supermysigt och fint blev det! Nu känns det ännu mer som mitt rum, och jag tror att jag kommer trivas bra här :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback