Helgen

Ricard kom som sagt i fredags och ord kan inte beskriva hur jag glad var att se honom! :) Vi började med att äta lunch på Sandy's, god pasta i solen på uteserveringen. Vi fick sedan skjuts av Sofie hem till mig, då Ricard hade med sig en stor resväska fylld med mina vinterkläder.



Vi tog sedan en promenad i Stadsparken och bort mot ett fint område här bredvid, där det finns en gammal kvarn med mera. Vi var ute i ungefär 2,5 timme och njöt av det fina vädret. Till middag gjorde vi tacos och sedan cyklade vi en sväng innan vi avslutade kvällen med att se "Australia".

På lördagen visade jag honom Jönköping och vi for till hamnen, A6, Rocksjön, centrum med mera. En härligt cykeltur blev det! Vi köpte lunch på A6 och även färskpressad juice från Naked jucie bar som vi avnjöt under träden vid Rocksjön. Hur mysigt som helst! Vi cyklade sedan åter till stan och tog en fika på ett mysigt fik.




På kvällen gjorde vi oss snygga och åt middag på En italienare och en grek som är en väldigt mysig restaurang. Varmrätt och efterrätt får bra betyg, förrätten bara medel. Vi åt båda Bruschetta à la roma (vitlöksrostat bröd med tomatsallad och parmaskinka) till förrätt. Jag åt Souvlaki (grillspett på fläsk- och oxfile med friterad bakpotatis till, serveras med tzatsiki o ajvar) och Ricard åt Fileto koutopoulo (parmainlindad kyckling med rödvinssås, serveras med tagligatelle). Till efterrätt delade vi på Tartufo limoncello som är sorbetglassboll fylld med limoncellokräm, åh så god! Den var helt otrolig. Efter middagen satte vi oss på puben Pipes of Scotland och pratade och hade det gott. En lugn, skön, trevlig och mysigt kväll :)


Idag har vi bara myst, promenerat runt i Stadsparken och packat ihop Ricards saker innan vi gick in till stationen. Med tanke på hur fort tiden gick från det jag flyttade ner tills han nu kom på besök ca tre veckor senare hoppas jag på att nästa tre veckor går lika fort...!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter som att ni har haft det riktigt mysigt! =) Jisses, tre veckor?! Redan?! Det är inte klokt vad tiden går fort..

2009-09-19 @ 12:43:47
URL: http://www.metrobloggen.se/combattjejen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback