Förkyld

I söndagskväll svalde jag en rulle taggtråd och igår morse vaknade jag sjöblöt av svett med två golfbollar i halsen. Rejält förkyld med andra ord! Usch, mådde riktigt dåligt igår med hög feber, muskelvärk och halsont. Funderade ett tag om det kan vara influensan, men då jag idag känner mig lite bättre och inte har någon muskelvärk utan bara grymt ont i halsen och medelhög feber så tror jag inte det. Hoppas inte det om inte annat. Men hur som helst är det inte mycket att göra åt, bara gilla läget och kurera sig - vilket jag gör med antioxidater och soppa! Lagade soppa till lunch idag och det blev Kelda Chicken Carib som jag hade potatis och morötter och lax i (slut kyckling) men den blev inte lika god som väntat. Jag blev under eftermiddagen så sugen på guacamole och bestämde mig för att till middag äta resterna från lunchen samt guacamole med nachochips. Inte den vanligaste kombinationen, men när man är sjuk får man äta vad man vill. Sagt och gjort. Men det smakade inte heller som väntat, smakade inte mycket alls faktiskt. Får nog tyvärr dra den tråkiga slutsatsen att förkylningen har satt en del av mina smaklökar ur funktion!

Dagen har annars spenderats med lite (med betoning på lite) pluggande och mycket filmtittande. Emelie övervann Backen imorse och kom förbi med ett gäng filmer till mig - så urgulligt av dig!! En räddande ängel kan man säga eftersom jag ingen tv har :) Har sett Force of nature som var bra samt You've got mail som för mig är en riktigt nostalgitripp, har sett den många gånger tidigare och den är lika bra varje gång. Så otroligt söt!

Resten av kvällen blir det mer film och även en lugn promenad i Stadsparken för att vädra ut bakterier och skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback