Söndagslugn...eller tråk

Nu har jag tråkigt! När jag säger det till Ricard så skrattar han bara, han tycker väl att jag jämt ska ha något att göra. Hur som helst, jag har nyss vaknat och har bara en plan idag - träna. Vi har lite lov från skolan så de flesta av mina kompisar har åkt iväg, själv far jag inte hem förrän på torsdag.

I veckan har jag varit runt och kollat på flera rum, då jag inte är helt nöjd med det boende jag har nu. Men det är sannerligen inte lätt att hitta något vettigt boende till vettigt pris  - de är rätt bra, för att inte säga experter, på att ta betalt alldeles för mycket per kvadratmeter i den här staden. Jag avböjde en visning på en lägenhet med eget kök och toalett (men delad dusch) då hyran för 43 kv låg på 4000 kr/månad...! Kanske beror det på att det är så mycket studenter här. Jag vill så klart helst ha en egen lägenhet, men då går priset genast upp med en tusenlapp eller mer och frågan är alltid - är det värt det? Hur många hundra är ensamhet och privatliv värt? Jag delar nu och det går bra, kanske får man vänja sig vid att dela när man är "fattig student", eller sparsam student som jag väljer att kalla mig. Dessutom beror det ganska mycket på hur planlösningen ser ut, om det känns som att man delar eller inte. Lite luddigt det där, men är det så att rummen är kloss uti varandra känns det mycket mer att man är två än om det är lite utrymme mellan. Vi får se hur det artar sig helt enkelt... Det är inte alltid helt lätt att bestämma sig och jag är expert på att tveka, fundera och analysera. När jag pratar med nära o kära är det inte alltid helt lätt för de att hjälpa mig att bestämma - då det är jag som ska bo där och mitt beslut, så klart.

Nu blir det i alla fall söndagsfrukost! Jag lyxade lite och köpte tre av Scans nya pålägg för 25 kr (ni vet dom som är små, med lite i varje förpackning) och har därför leverpastej hemma! En gurkskiva på det, mmm! Dom hade verkligen många olika sorter av de där påläggen - pastej, skinka i olika varianter, prickigkorv o salami o kanske något mer? Det är smart för oss som är ensamma i hushållet, då man inte behöver ha ett stort påläggspaket framme utan kan frysa små paket. Men o andra sidan - även om jag har ett stort paket så delar jag upp och fryser ner. Men det är smart för de som inte ids göra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback